Білім беру саласы: «Таным»
Бөлімі: Жаратылыстану
Тақырыбы: «Үй - жануарлары»
Мақсаты: Үй жануарлары нелер жататынын айту, көрсету, төлдерімен таныстыру, олар туралы білімдерін кеңейту. Үй жануарларға қамқор болуға тәрбиелеу.
Адамға беретін пайдасы туралы білімдерін кеңейту.
Билингвалдық компонент: жылқы-лошадь, сиыр-корова, түйе-верблюд, ешкі-коза, қой-баран.
Сөздік жұмыс: үй жануарлары
Қызмет кезеңі |
Педагогтің іс-әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
Мотивациялық-қозғаушылық |
Шаттық шеңбері: Жарқын, жарқын үніміз, Болашақтың күніміз. Балалық шақ үйінің, Жайнап тұрған гүліміз.
|
Шаттық шеңберін жасап, шаттық шеңберін орындайды. |
Ұйым-дастыру-шылық-ізденіс-тік |
-Балалар, үй жануарлары тірішілік етіп, өмір сүретін жерді қалай атаймыз? -дұрыс айтасыңдар, қорада өмір сүреді екен. -Балалар, енді алдымыздағы тұрған қораның терезелерін қағып көрейік. Балалар, әр терезеде жұмбақтар жасырынған екен, сендерге оқып берейін, шешімін табуға тырысыңдар, жақсыса? 1. Терезе Батырға көлік болған, Сүт-қымыз Ол не? (Жылқы) 2. Терезе: Кезікті бір жануар. Үстінде екі тауы бар. (Түйе)
Кішкене ғана бойы бар, Айналдыра киген тоны бар. (Қой)
4. Терезе: Өзі күшті, мүйізі мықты, Төрт бұлағы сүт, баға білсең құт. (Сиыр)
5. Терезе: Секең- секең етеді, Таумен тасқа жетеді. (Ешкі)
-Балалар қараңдаршы, үй жануарлардың адамдар өміріне қандай пайдасы бар екенін, олардан нені алатынымызда айтып берейін. Балалар сендерге айтайын естеріңе сақтаңдар. -Жылқының төлі-құлыншақ. Жылқы сұлы, жем жейді. Құлыншақ сүт емеді. Жылқының сүтін – қымыз деп атайды. Жылқы мінсе көлік, сойса ет, сүті дәрі. Жылқының пірі – Қамбар ата. -Сиырдың төлі-бұзау. Сиыр жем, шөп жейді, су ішеді. Бұзау сүт емеді. Сиыр сауса сүт, сойса ет, терісінен киім тігеді.. Сиырдың сүтінен қаймақ, айран, сүзбе, құрт, май, ірімшік алынады. Сиырдың пірі – Зеңгі баба. -Түйенің төлі-бота. Түйе тікен жейді, су ішеді. Ботасы сүт емеді. Түйенің сүтін – шұбат деп атайды. Түйе мінсе көлік, сойса ет, сүті дәрі. Түйенің пірі - Ойсылқара.Қойдың төлі-қозы. -Қойдың төлі-қозы. Қой шөп, жем жейді, су ішеді. Қозысы сүт емеді. Қойды сойса ет, терісінен түрлі заттар жасайды. Қойдың пірі – Шопан ата. -Ешкінің төлі-лақ. Ешкі шөп, жем жейді, су ішеді. лақ сүт емеді. Ешкіні сойса ет, терісінен түрлі заттар жасайды. Ешкінің пірі – Сексек ата.
.Билингвалдық компонент: жылқы-лошадь, сиыр-корова, түйе-верблюд, ешкі-коза, қой-баран. Сөздік жұмыс: үй жануарлары
Дидактикалық ойын: «Адаспай тап». Мақсаты: Балалардың үй жануарлары, төлдері туралы түсініктерін кеңейту, аттарын атап көрсету. Ойын шарты: Сурет бойынша төлдерді өз аналарына сызықпен қосып, сәйкестендіру.
Сергіту сәті: «Қошақаным қайда екен?» әні
Тыныс алу жаттығуы: «Көбелекті ұшыр» Мақсаты: Бүлдіршіндерге дұрыс тыныс алуды үйрету, тыныс алу жолдарын шынықтыру.
Шарты:Балалар ілініп тұрған көбелектерді үрлеу арқылы, тыныс алу жаттығуын орындайды. Балақайлар, үй жануарлары қалай дыбыстайды? Соны дыбыстап көрейік. Түйе боздайды: Бе-бе-бе, бе-бе-бе. Қой-ешкі маңырайды. Қой:м-ә-ә-ә, м-ә-ә-ә. Ешкі: м-е-е-е, м-е-е-е. Жылқы кісінейді: И-и-и-о-о-о. Сиыр мөңірейді: Му-му-му. Ойын: «Бұл не» Мақсаты: Үй жануарларының қандай дыбыс шығаратындығын білу, бір-бірінен ажырата алу. Шарты: Берілген аудиомәтінді тыңдап, дыбыстар қандай үй жануарларына тиісті екенін табу. |
-қорада өмір сүреді.
-Жұмбақтарды тыңдайды.
-Жылқы
-Түйе
-Қой
-Сиыр
-Ешкі
-балалар мұқият тыңдайды.
Балалар қайталайды.
Суреттегі жануарларды адаспай, төлдеріне сызықпен қосады.
Барлығы әнді бірге шырқайды.
Балалар жаттығуды дұрыс орындайды.
-Мұқият тыңдап, педагогтің айтқанын қайталайды, естерінде сақтайды.
Аудиомәтінді тыңдап, жауап береді. |
Рефлек-сиялық-түзету-шілік |
-Балалар бүгінгі сабақ сендерге ұнады ма? -Үй жануарларына нелер жатады?
-Олар қалай дыбыстайды? -Балалардың мақтап-мадақтау. |
-ұнады -жылқы, түйе, сиыр, қой, ешкі. -өздеріне ұнаған дыбысты салады. |
Күтілетін нәтиже:
Біледі: Жылқы, сиыр, түйе, ешкі қой үй жануарларына жататынын;
Игереді: жануарлардың қалай дыбыстайтынын;
Меңгереді: оларға адамдарың қамқорлығы керек екенін.